Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Tak robią Inspiro w Nowym Sączu

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
15-07-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Newag

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Tak robią Inspiro w Nowym Sączu
Fot. Rynek Kolejowy
O współpracy z Siemensem, grze w piłkę na lśniącej nowością hali i roli dostawy pociągów Inspiro w historii spółki opowiada Grzegorz Knop – kierownik Projektu Metro w nowosądeckim Newagu.

Jaka jest rola Newagu w konsorcjum z Siemensem? Do Nowego Sącza trafiają gotowe, pomalowane pudła wagonów. Newag zajmuje się ich „uzbrojeniem”. – Najpierw przygotowujemy tzw. dukty kablowe. W kolejnych krokach montujemy całe wyposażenie wnętrza, czyli poszycie, poręcze, siedzenia czy system informacyjny. Na samym końcu, w Warszawie będą montowane elementy reklamowe. To wszystko montujemy w nadwoziu. Natomiast w dolnej części pojazdu montowane są wszystkie rzeczy związane ze sterowaniem pojazdu – systemy wysokiego napięcia czy sterowniki do systemu hamulcowego – opowiada Grzegorz Knop, kierownik Projektu Metro.

 

Pierwszy pociąg Inspiro był składany przez Newag przez około pół roku – Zakładaliśmy, że pierwszy pojazd będzie służył nam również do celów szkoleniowych. Dlatego trwało to dłużej – mówi Knop. Docelowe tempo produkcji, jakie zakłada Newag, to dwadzieścia dni roboczych na sam montaż, a licząc wraz z pracami dodatkowymi, np. testami – 60 dni roboczych. – Żeby usprawnić proces montażowy Inspiro, zastosowaliśmy pomosty z obu stron pojazdu. Przygotowaliśmy też odpowiedniej wysokości wózki. To pozwala na przyśpieszenie pracy, dzięki możliwości wykonania jednocześnie pewnych prac, np. wewnątrz i pod pojazdem, które dotąd trzeba było robić po kolei – wyjaśnia kierownik projektu.

 

Z Grzegorzem Knopem rozmawialiśmy w nowej hali Newagu, którą nowosądecki producent wybudował na potrzeby kontraktu dla Metra Warszawskiego. Nowoczesne, czyste, przestronne i świetnie oświetlone wnętrze sprawia bardzo dobre wrażenie. – To pierwszy efekt współpracy w ramach tego międzynarodowego projektu, a przypomnę, że tu przed dwoma laty było szczerze pole. Podjęliśmy decyzję o budowie hali po to, by jak najbardziej zbliżać się do wzorców zachodnich. Rozwiązania, które możemy znaleźć w budynku, nawet proste budki kontrolne dla inżynierów, zostały zaprojektowane przez naszych inżynierów, ale przy pomocy kolegów z Austrii – mówi Knop, którego pierwszym zadaniem w projekcie było właśnie wybudowanie hali. Udało się tego dokonać w rekordowym czasie 12 miesięcy – wraz z przygotowaniem projektu i uzyskaniem pozwoleń.

 

Wyposażona w 3 tory montażowe i dodatkowo 3 tory serwisowo-diagnostyczne hala ma wymiary 141 x 60 metrów. Wielkością przypomina więc boisko piłkarskie. – Zaraz po wybudowaniu próbowaliśmy tu zagrać z pracownikami w piłkę, jednak ryzyko kontuzji było zbyt wielkie z powodu szyn – śmieje się kierownik projektu. Halę obsługiwać będą suwnice o nośności 10 ton i bardzo dużej szerokości. Nowością jest ich zdalna obsługa z pomieszczeń kontrolnych. – Ta hala to przyszłość Newagu. Od początku zakładaliśmy, że będzie to uniwersalny budynek, który pozwoli na realizowanie przyszłych kontraktów z naszego szerokiego portfolio – podsumowuje Grzegorz Knop.

 

Cały artykuł ukazał się w numerze 6/2013 miesięcznika „Rynek Kolejowy”.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LHS: Ulepszone mijanki w Werbkowicach i Miączynie

Intermodal i logistyka

LHS: Ulepszone mijanki w Werbkowicach i Miączynie

Rynek Infrastruktury 16 września 2013

Szerokiej drogi!

Intermodal i logistyka

Szerokiej drogi!

Rynek Infrastruktury 16 września 2013

Diamentowy LHS

Intermodal i logistyka

Diamentowy LHS

Rynek Infrastruktury 16 września 2013

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

LHS: Ulepszone mijanki w Werbkowicach i Miączynie

Intermodal i logistyka

LHS: Ulepszone mijanki w Werbkowicach i Miączynie

Rynek Infrastruktury 16 września 2013

Szerokiej drogi!

Intermodal i logistyka

Szerokiej drogi!

Rynek Infrastruktury 16 września 2013

Diamentowy LHS

Intermodal i logistyka

Diamentowy LHS

Rynek Infrastruktury 16 września 2013

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5